juni 16, 2009

Kaputt kortläsare...

Efter lite efterforskningar har jag slutit mig till att det inte är Microsofts fel att det inte blir några bilder på bloggen.
Nope. Nix. Njet.
Mr McGywer har nu kommit fram till att det är kortläsaren som inte fixar SDHC-format på minneskorten.
Da-ta-ta-ta!
Så idag köpte jag en ny kortläsare (som ska klara SDHC) för att försöka få fram helgens efterlängtade bilder.
Det gick lite bättre - för nu hittade datoruslingen iallafall själva minneskortet.
Utan konstiga semaformeddelanden...
Tyvärr envisas den med att vilja formatera om (skriva över) korthelvetet.
Det vill givetvis inte jag - för då försvinner bilderna.

En får tydligen bittert vänta tills systemkameran är hemma igen.

Så här kommer istället en bild på lilltjejen från tidigare i juni.


Helvitte vad jag saknar dom.
En och en halv dag kvar...

Förstår inte hur de småbarnsfarsor (och morsor - det är ju genuskorrekt 2009 gubevars) som veckopendlar klarar av det.
Helt galet.

U21 pöjkarna lirade brallorna av vitryssland i fotbollen.
5-1 och riktigt kul match.

I övrigt har jag vattnat mamma M's orkideér...
Ujujuj.
Max en normalstor kaffekopp (old style) per blomma.
Inte mer.
Inte mindre.
Så jag skvätte på lite lagom ;-)

Har dessutom kört en maskin färgad tvätt för att ha lite snygga skjortor till midsommar.
Så nu är alla mina kläder rosa.

Rosa är rätt trendigt va?

Gjorde ORD-delen av högskoleprovet nyss (don't ask... man har sjukt tråkigt när tjejerna är borta.)
39 av 40 rätt på sju minuter (tidsgräns 15 minuter) är väl rätt imponerande?

'Kaplan' betyder för övrigt präst och inte kyrkovaktmästare som "någon" trodde.
Så nu vet vi det!

Hujj!

Inga kommentarer: