juni 15, 2009

Meh!

Nu har jag i två dagars tid försökt få ur helgens bilder ur ett 8 GB-minneskort med den här förbenade #¤%&!@-microsoft-$€£-datorn!!!

Det fungerar alldeles utmärkt när man läser ut bilder ur samma förbaskade kort när det sitter i systemkameran.

Men läsa direkt från kortet (kameran är kvar oppe i byn) mha av datorns inbyggda kortläsare?
Nänä.
Glöm det José.

Har dessutom en extern separat kortläsare - och har i vild desperation provat läsa kortet med den.
Resultat?

-"Bla bla bla felmeddelande Microsoft bla bla hånskratt."

Men ni får väl tro mig på mitt ord när jag säger att det var helt underbart att få träffa mina tjejer igen :-)

Lillfröken hade snappat både det ena o det andra tricket på de här fyra dagarna.
Bland annat kan hon nu rulla runt ett helt varv själv.
Det har hon lärt sig av Onkel W.

Sen äter hon större portioner puré och är ännu mera nyfiken (trodde inte det var möjligt).

Men bäst av allt var att hon fortfarande kände igen pappa!
Så vi har busat järnet.
FAN VA GÖTT :-D

Inga kommentarer: